Title Image

Turundusblogi

Janar Siniväli: Miks tele- ja filmiklassika uusversioonid sageli põruvad. Ja miks “Talve” sellest pääses?

Lapsepõlveklassikute uusversioonid tekitavad vastakaid tundeid. Kuuldus, et mõni nostalgiline teos hakkab endale uut kuube saama, mõjub ühtpidi pühaduseteotusena. Teisalt on ikkagi veidi põnev ka. Inimene juba on selline vastuoluline olend, et ihkab samaaegselt nii turvatunnet kui ka värskust ja põnevust. Enamikes olukordades on seda piiri...

Loe edasi

Janar Siniväli: Kas piiratud eelarvega saab head turundust teha?

Aastaid tagasi pöördus minu poole hea klient, kellel oli uudistoode, mille telekampaania jaoks eraldati raha, ent seda eraldati üksnes väga lahja eetriplaani jagu ning kuna sobivat tsentraalset klippi ei olnud tootjal valmis tehtud, siis tulnuks ka klipi tootmiskulud sellest eetrirahast näpistada. Tegu oli aga uudse...

Loe edasi

Janar Siniväli: Turundusjuhi teenus reklaamiagentuurist?

Paljudes ettevõtetes ei ole tööl palgalist turundusjuhti. See on mõistetav, sest väiksemas ettevõttes ei leiduks talle täiskoha jagu töökoormust. Vahel tegeleb turundusega firmajuht muude tööde kõrvalt. Mõnikord üritatakse turundusjuhi/disaineri/copywriteri ametikoht kombineerida kokku üheks turundusspetsialisti ametikohaks. Praktikas kipuvad sellise komboametikoha kandjad olema aga pisut liiga ülekoormatud...

Loe edasi

Janar Siniväli: Kas see, kes solvus, oli ikka klient?

Mõnikord on kuulda hirmu, et enam ei julgeta ägedaid reklaame teha, sest mida reljeefsem stsenaarium, seda rohkem on nurki, mille vastu mõni õrnema hingega tegelane võib end ära lüüa ning ka kogu ülejäänud auditooriumi üles keerata. Selge on see, et ühiskonnas niisama tüli norida pole...

Loe edasi

Janar Siniväli: Tasuta lõunad! Head isu!

Legend räägib, et tasuta lõunaid pole olemas. Tasuta riigiteenused ei ole tasuta, sest maksumaksja ise maksab selle kinni. Soe istekoht restoranilaua taga ei ole kah tasuta, sest see makstakse kinni lauale kantavate hõrgutiste juurdehindlusega. Seda teavad hästi kõik, kes on kooliajal sooja pubisse maandudes kamba...

Loe edasi

Janar Siniväli: Ka rahast tuleb rääkida

Oma tunnitasu on nii freelanceritel, kompaktagentuuridel kui ka suurtel reklaamihiidudel. Mõnikord hõigatakse see avalikult maha, mõnikord on see lihtsalt seesmiseks orientiiriks, mille põhjal hinnapakkumisi teha. Mõnikord võib see olla ka erinevatele teenustele erinev, aga see on olemas. ...

Loe edasi

Janar Siniväli: Tähtis pole mitte kui suur on, vaid kui suurt on vaja

Sõltumata valdkonnast on omad eelised nii väikestel kui ka suurtel. Legendaarne A-rühm demonstreeris mitme hooaja vältel, kuidas kavaluse ja taktikaga endast palju suuremaid alistada. Samal ajal on selge, et ükskõik kui hea manööverdamisvõimega kalapaat ei suudaks asendada Tallinn-Helsingi reisilaevu inimeste ja autode veol. Minnes aga...

Loe edasi

Janar Siniväli: Kirjutamata reeglid loovad stabiilsuse

On olemas seadused, mille täitmine on siin riigis toimetades kohustluslik - ära kakle, ära varasta, käibemaks on 20 protsenti, isegi kui mõnel hallil hommikul sooviks, et see oleks vähem. Lisaks sellele aga on riigis, sõpruskondades ja peredes olemas arvukalt kirjutamata seaduseid, mida keegi ei ole...

Loe edasi

Turunduseetika à la VanDahl

1990ndatel valitsenud "kõik müügiks"-mentaliteet on pidanud ajale alla vanduma. Nii on ka reklaamialal tegutsejad rohkem või vähem huvitatud sellest, et valdkonna tase ja maine paraneks. Selleks tuleb mõistagi teha täna midagi paremini kui eile. Loomulikult on igal ettevõttel selleks oma vaatenurk ja prioriteedid, sest üleüldine...

Loe edasi