Turunduseetika à la VanDahl
1990ndatel valitsenud “kõik müügiks”-mentaliteet on pidanud ajale alla vanduma. Nii on ka reklaamialal tegutsejad rohkem või vähem huvitatud sellest, et valdkonna tase ja maine paraneks. Selleks tuleb mõistagi teha täna midagi paremini kui eile. Loomulikult on igal ettevõttel selleks oma vaatenurk ja prioriteedid, sest üleüldine mõõdupuu selleks puudub. Ka VanDahli kulisside taga toimetavatel inimestel on selline sisemine koodeks välja töötatud, millest oma töös lähtume.
Me seame kliendi turunduslikud eesmärgid alati ettepoole enda kunstilistest ambitsioonidest
Kui me teame, et kliendi toode vajab parimaks turunduseks rahulikku lahtiseletamist, siis me paneme kuitahes ägeda kalambuuri kuulekalt riiulisse. Kuigi alati on suur kiusatus teha eriti ägedaid asju selleks, et konkureerivad agentuurid näeksid, kui vingeid asju me teha oskame, ei pea klient reklaamiagentuuri egotrippe kinni maksma – me teeme ju reklaami ikkagi enda kliendile ja tema kaubamärgist lähtuvalt, mitte oma agentuuri näo näitamiseks. Meie loovtiim on sel alal tegutsenud ka piisavalt kaua, et osata lühiajalistest kiusatustest üle olla.
Me ei lase oma kogemustel enda mängulisust rünnata
Kogemusega tekib vilumus ning kujunevad välja erinevad sissetöötatud töövõtted. Aga me ei lasku sellesse, et hakkame peale suruma tavalisi ja harjumuspäraseid lahendusi. Me oleme alati lapselikult agarad tegema asju uutmoodi, katsetama ebastandardseid võtteid ja arendama välja ka lambi otsast pähe sadanud uitmõtteid. Paneme ise hea meelega hullu ja ka reklaami tellija ei pea enda subjektiivseid maitseid ja kiikse häbenema, isegi kui nendel justkui turunduslikku õigustust pole. Kõik soovid võtame arvesse. Me usaldame oma empaatiavõimet ning oskame tõmmata pidurit nendele hullustele, mis turunduslikele eesmärkidele vastu hakkaksid töötama.
Me turundame tooteid, mille kasulikkuses me ise veendunud oleme.
Me pühendume sellesse, et leida üles see inimrühm, kellele tootest kasu on. Kui vaja, teeme ka enda peal loomkaitsed. Jah, ükstapuha, kas te müüte looduslikku laiskusravimit või isepahtelduvat seinavärvi, me katsetame järele, kuidas see töötab. Kuigi meie oskused võimaldaksid panna müüma mida iganes, siis pähemäärimise ajastu lõppes aastaid tagasi ja meie jaoks on oluline, et meie kliendi äri oleks ka päriselt jätkusuutlik. Kuna meil on pikad kogemused pea kõigi elualadega, siis võib meid panna kaasa mõtlema ka tootearenduses. Tihti see nii lähebki!
Me küsime raha ainult selle eest, mida me teeme
Me küsime enda töö eest ausat hinda. Me üldjuhul väldime vähempakkumisi, sest meie oskused ei võimalda meil pakkuda ilmtingimata turu odavaimat hinda. Küll aga saame töötada tõhusalt. Me ei lisa lihtsatele kujundustöödele “projektijuhtimistasu”, millega lihtsalt eelarvet kunstlikult suurendada. Kuna oleme väike agentuur, ei pea klient maksma kinni suuri miitinguid. Kliendi soovi korral anname ka igale tööle ette hinnaorientiiri, nii täpselt kui esialgne briif seda võimaldab.
Ennetame lojaalsuskonflikte
Eesti turg on väike ja paratamatult võib juhtuda, et hea agentuuri kliendiks satuvad sama ala konkurendid. Kui kõne all on kujundustööd, siis siin üldjuhul konfliktikohta ei ole – igal ettevõttel on oma CVI ja väljakujunenud tavad, nii et meie disainer saab eetilistesse dilemmadesse laskumata anda oma parima. Kuid klientide puhul, kelle turundusstrateegiate või reklaamikampaaniate koostamisel me osaleme, oleme tõmmanud piiri mitte võtta enda portfelli töid, mille eesmärgid turul on omavahel vastuolus. Väldime selliseid olukordi ning klientide tundlik info jääb alati konfidentsiaalseks.